Výrobky

Vápník a jaké jsou jeho nejlepší zdroje

K čemu nám vápník slouží?

–          Je to základní stavební kámen našich kostí a zubů, odpovídá za jejich tvrdost a pevnost.

–          Kostra je hlavní zásobárna vápníku v těle.

–          Vápník dál ovlivňuje činnost svalů, podílí se na vedení nervových vzruchů, uplatňuje se také -při srážení krve a regulaci srdečního rytmu.
sýr a mléko.jpg
Kolik bychom ho měli zkonzumovat?

–          Doporučená denní dávka vápníku je 800- 1000 miligramů, u starších lidí a těhotných žen, se doporučuje 1200- 1500 miligramů
semena a mléko.jpg
Jak se projevuje jeho nadbytek nebo naopak nedostatek?

–          Nedostatek vápníku se projevuje nadměrnou kazivostí zubů, zvýšenou dráždivostí, křečemi ve svalech, nervovým napětím nebo nespavostí

–          Nadbytek vápníku – není zase tak častý, ale může k němu dojít – při nadměrné konzumaci farmaceutických preparátů obsahujících vápník.

–          Při nadbytku – se můžou objevit zažívací potíže (zácpa, zvracení, nechutenství), také bolesti hlavy, žízeň – a velice výjimečně i poruchy srdečního rytmu.

–          Dlouhodobý zvýšený příjem vápníku – se může projevit např. vznikem ledvinových kamenů.
Jaké jsou zdroje vápníku

–          Nejvýznamnějším zdrojem vápníku je mléko, mléčné výrobky – zejména zakysané

–          Mezi další zdroje patří: mák, kapusta, špenát, brokolice, sardinky, lískové ořechy, zelený čaj, ovesné vločky, ryby, tofu –  nebo třeba mandle.

–          Platí to, že využitelnost vápníku z mléčných zdrojů – je vyšší – než z těch rostlinných.

–          Pro správné využití vápníku – je důležitá přítomnost také dalších prvků, jako je třeba hořčík -nebo vitamín D, který napomáhá ukládání vápníku do kostí.

–          Vstřebání vápníku – je sníženo konzumací alkoholu, kávou (při velkém množství) – nebo kouřením

 
https://www.quells.cz/vapnik-a-jake-jsou-jeho-nejlepsi-zdroje? A jaké jsou jeho zajímavosti?

–          Vápník také napomáhá odstranit přebytečné kila – a působí jako prevence před rakovinou tlustého střeva.
zelená smoothie.jpg 

Vápník je nejvíce zastoupený minerál v lidském organismu, tvoří okolo 1,5 % tělesné hmotnosti – a proto je pro naše tělo velice důležitý, tak rozhodně zvažte jeho konzumaci, ale zase to nepřehánějte!!

Vápník a jaké jsou jeho nejlepší zdroje
Ohodnoťte příspěvek